Ikäteknologiakeskus selvitti kevään aikana ikäihmisten toiveita ja tarpeita teleoperaattoreiden palvelujen suhteen. Verkosta virtaa! oli mukana markkinoimassa kyselyä. Kiitos teille vertaisohjaajille, jotka vastasitte kyselyyn!
Kyselyyn vastasi lähes 300 henkilöä. Vastaajat olivat muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta nettiä käyttäviä ikäihmisiä. Tulokset kertovat, mitä toivomuksia ikäihmisillä on teleoperaattoreiden myynnin ja asiakaspalvelun suhteen.
Alla onnistuneen palvelutilanteen lähtökohdat:
-Omaa vuoroa saa odottaa istuen
-Palvelua saa selkeällä yleiskielellä (ei vierasta
ammattisanastoa)
-Myyntitapahtuma on rauhallinen (ei kiireinen ja
ahdistava)
-Selkokieliset suomenkieliset käyttöohjeet
-Myynti kasvotusten (ei puhelimitse)
-Tuote ja palvelu on hinnoiteltu selkeästi
-Myyjä, joka kuuntelee ja osaa kartoittaa ostajan
todelliset tarpeet
-Myyjä, joka huolehtii siitä, että asiakas ymmärtää
mitä hän on ostanut ja että tuote tai palvelu palvelee ostajan tarpeita.
Lisäksi teleoperaattoreiden myymälöihin toivottiin ikäihmisten omia neuvontatuokioita, joissa saa apua laitteiden käytössä. Myös ikääntyneitä asiakaspalvelijoita toivottiin töihin myymälöihin. Lue lisää:
http://yle.fi/uutiset/joka_neljas_ikaihminen_pettynyt_puhelinliittymien_myyjiin__osa_kokee_joutuneensa_pakkomyynnin_kohteeksi/8901423
Kuva:
Kesähetkiä / Riikka Aminoff
No comments:
Post a Comment